Monday, March 4, 2013

Adakah Kita Benar-benar AMANAH?

bismillah dan assalamualaikum wbt semua sekali..:)

A very good evening to all of you..eccehh! speaking pulak kiter..tiber3..:) hyeeee semua..quick update..nak cerita tentang AMANAH! adakah kita sudah cukup meelaksanakan tugasan kita dengan baik, penuh jujur dan amanah? inilah yang sentiasa bermain di fikiran saya...sejauh manakah diri ini amanah terhadap tuntutan hak agama...

rasa serba serbi tak cukup..sempurnakah solat kita? ibadah kita? walaupun setiap kali solat kita selalu melafazkan..inna solati, wa nusuki, wa mahyaya wa mamati lillahi robbil a'lamin.... yang bermaksud: sesungguhnya solatku, ibadahku, hidup dan matiku hanyalah untuk Allah sekalian alam..meliputi makhluk dan kehidupan didaratan dan di lautan...hebat, janji kita dalam solat...tpi adakah ianya sudah cukup membuktikan kita benar-benar amanah melaksanakannya?

biarpun sembahyang solat 5 waktu kita sempurna, tapi bagaimana pula dengan amanah terhadap ibadah kita? terhadap kerja kita? huhuhuhu...ni nak cerita! peringatan untuk diri sendiri yang hina lagi dina ini...:'( 

duk solat akhir waktu jah! alasan, banyak kerja...nak buat rph, nak pi punch card takut lewat...macam-macam alasan lahhhh! dan akhirnya membawa kepada lembah dosa! nauzubillahhhhhhh min dzalik...

saya benar-benar tidak tahu samaada sudah cukup sempurna atau tidak kerja saya di sekolah, rumah sehinggalah yang melibatkan janji saya terhadap Allah...takut...tapi masih tidak serik melakukan dosa...

apa yang selalu saya doakan adalah, agar saya ini tidak kufur nikmatNya...:'( 

* kesempurnaan itu perlu dicari..dan perlu perbanyakkan doa dan tawakkal kepadanya..saya yakin dan terlalu yakin dengan DIA...pasti ada Kejayaan ! hayya a'la solah, hayya a'la alfalah..! :)

Chaiyokkkkkk...tidak cukup amanah bila MOS masih tak siap..huishhh! :'(

No comments:

Post a Comment

terima kasih atas komentarnya!;)

Newer Post Older Post Home